
توضیحات دوره
- هدف کلی
شناسایی و پرورش انواع هوش (عموی،هیجانی،مالی و معنوی) شناسایی و پرورش انواع استعداد (تصویری فضایی،کلامی زبانی ،منطقی ریاضی،جنبشی – حرکتی ،موسیقیایی،بین فردی،درون فردی،طبیعتگرایی).
- اهمیت
برای به دست آوردن تمام قابلیتها و استعدادهای یک فرد، نباید تنها به بررسی ضریب هوشی پرداخت بلکه انواع هوشهای دیگر او مثل هوش موسیقایی، هوش درون فردی، هوش تصویری-فضایی و هوش کلامی- زبانی نیز باید در نظر گرفته شود.
- سرفصل ها
- اجرای هوش های (عمومی،هیجانی،معنوی و مالی) و (استعدادهای هشت گانه گاردنر)به صورت مداد و کاغذی و درصورت برگزاری آنلاین با استفاده از لینک مجازی در اختیار فراگیران قرار می گیرد.
- در این کارگاه قرار است هوش های : ۱- عمومی، ۲- هیجانی و ۳- معنوی شناخته ۴ – هوش اقتصادی ، آموزش و پرورش داده شود .
- در این کارگاه قرار است استعدادهای :
- تصویری فضایی: آموزش طراحی ماکت و ارائه به کلاس توسط مهارت آموزان.
- کلامی زبانی : ایراد سخنرانی و یا دکمه و ارائه به کلاس توسط مهارت آموزان.
- منطقی ریاضی: حل کردن مسایل و یا پازل و ارائه به کلاس توسط مهارت آموزان.
- جنبشی – حرکتی : انجام حرکات ورزشی و ارائه به کلاس توسط مهارت آموزان.
- موسیقیایی: خواندن آواز و یا نواختن ساز و ارائه به کلاس توسط مهارت آموزان.
- بین فردی: ایجاد گروه های پنج نفره و انجام کارهای گروهی توسط مهارت آموزان
- درون فردی: نگارش متن و یا شعر ادبی و ارائه به کلاس توسط مهارت آموزان.
- طبیعتگرایی: کشیدن تابلوی نقاشی و ساخت اثر هنری و ارائه به کلاس توسط مهارت آموزان.
- در زﻳﺮ ﺑﻪ ﻣﺮاﺣﻞ اﻳﻦ اﻟﮕﻮ اﺷﺎره ﻣﻰﺷﻮد.
- تفاوت هوش و استعداد را با استفاده از تنوع آموزشی و بازی هایی که در هر بخش در نظر گرفته شده است به فراگیران آموزش داده می شود.